QF 1-pounder pom-pom - et af spillets hovedvåben.

"Night Skies '15" - Apex Virtual Entertainment

VR-spil   2016-2017

Apex Virtual Entertainment besluttede i 2016 at være med på den første bølge af dansk-producerede VR-spil, og kastede sig over en idé udviklet af programmør Rasmus Bille Fynbo omhandlende luftforsvaret af en allieret by mod angribende tyske fly og luftskibe under Første Verdenskrig.

Mit arbejde bestod i at designe, visualisere og bygge spilgrafikken til et par mindre byer i forskellige stadier af ødelæggelse, et briefingrum og alle spillets våben og fly.

Udfordringen i at bygge VR-spil-universer ligger, som i de fleste andre real-time spilsammenhænge, i at holde det samlede antal af polygoner på et absolut minimum, samtidig med at det visuelle udtryk bør fremstå så organisk, komplekst og fyldigt som muligt.

Spillet er desværre mig bekendt aldrig blevet lanceret.

Twin Maxim Gun.

Twin Lewis Gun.

Krupp Sockelflak.

Briefing-rummet.

Airco DH2.

Albatros DIII.

Fokker EIII.

Hus nr. 2 i tre stadier af destruktion.

Byens kirke i tre stadier af destruktion.

Hus nr. 4 i tre stadier af destruktion.

Byens Stationsbygning i tre stadier af destruktion.

1. fase - Tyske jagere angriber.

2. fase - Zeppelinerne kommer!

3. fase - Staaken bombefly hærger.

Staaken-bombemaskine.

Akustisk lytteapparat og lyskaster.

Zeppeliner luftskib.